RSS Feed

despre (b)locatari si statul la bloc

apdeit:

s-au mai adunat de la cititori, in ordine absolut intamplatoare, urmatoarele tipuri de (b)locatari:
– (b)locataru’ microbist
– (b)locataru’ ‘stie-tot’
– (b)locatarul care scutura fete de masa, carpete si covoare pe geam sau pe casa scarilor, in capetele trecatorilor
– (b)locatarul care plimba cateii toata ziua, lasand ‘urme’ in lift si peste tot pe unde le vine cateilor, inclusiv pe pragurile usilor iesite in cale…
taranoii (b)locatarii aia care-si spala masinile in fata blocului cu sampon de urzica.
– aia cu gratarele, master chefii barbeque…
– ‘pensionarii care daca intri in bloc te intreba repede: ‘dar dumneavoastra unde mergeti?; eu tot timpul le raspund: ‘merg sa dau o mica spargere aici la apartamentul 23’😀

 

ca multi dintre noi, o parte a vietii mi-am petrecut-o la bloc, intre parter si etajul 3 (personal, in blocuri fara lift). de-a lungul timpului am dat peste diverse specimene de (b)locatari si-am ramas mereu surprinsa de spiritul de convietuire si supravietuire al unora. printre altele, mi-as dori ca la scoala sa se introduca un obiect care sa te invete cum sa fii vecin.

am concluzionat ca sunt numeroare tipuri de (b)locatari, da’ pun pariu ca voi puteti sa ma mai ajutati cu exemple pentru a face o clasificare cat mai ampla. astfel, eu am avut de suportat:

a. (b)locataru’ cu bormasina, pe care il urasc cu aceeasi pasiune cu care iubesc ciocolata: n-am o problema cu bormasina, ba chiar is pro-bormasina, ca-i gasesc utilitatea. da’ nu sambata dimineata, la 7 fara 5 minute. prietene, fa-ti o cafea, mananca o omleta, fute-ti nevasta, bate-ti copiii, da’ nu da gauri in pereti cand afara inca nu s-a luminat bine. o sa vezi ca-s gaurile proaste undeva dupa pranz, cand eu din nou dorm si tu hotarasti ca vrei sa iei titlul de cel mai harnic locatar al lunii.

b. (b)locataru’ ‘da si mie’: p-asta-l intalneam mai des in copilarie, la mine la onesti, da’ n-as baga mana-n foc ca n-ar mai fi pe niciunde. sunt aia care vor si ei o lingurita de sare, o cana de faina, cat pentr-o gura de cafea, 10 lei pana maine, palaria aia a ta de ieri pentru 2 ore.

c. (b)locataru’ ‘singur in bloc’: exista si-i stim cu totii, da’ nu multi vorbesc despre ei. cand un vecin li se adreseaza, li se adreseaza, de obicei, cu ‘baaa, nu-i blocu’ lu’ ma-ta, mai suntem si noi aici..’. sunt aia care nu-si incuie usa, aia de ies sa arunce gunoiu’-n fundu’ gol, aia care nu saluta pe nimeni, aia care-si sufla mucii pe scari and so on and so far..

d. (b)locataru’ ‘gatesc si vreau sa stie toata lumea’: astia mi-s cei mai urati, le-as arunca gunoiu’-n casa. sunt aia care gatesc cu usa gatita si-a naibii sa fiu dac-am inteles vreodata de ce. bai cucoana, ce musacaua mea faci aici? pentru ce crezi c-au pus astia geamuri asa multe in ditamai cutia de beton?? iti spun eu: sa le deschizi cand prajesti ceapa si peste ca la concurs; nu se aeriseste mai repede bucataria daca-ti deschizi tu usa. ba, mai mult, risti sa-ti vomit pe pres, si-ti intra mirosul in casa…

e. (b)locataru’ care share-uieste: e ala de la care auzi stirile dimineata, ultimele hituri de la radio, ce manele au mai aparut, certurile cu nevasta, cum se plange aia cand el nu-i, urletele copiilor, stii si cand se-mbata. si nu, ei nu vorbesc tare, am intrebat eu odata.. sunt personalitati puternice si tre’ sa se impuna.. impune-te, ma, in padure..

asadar, ce tipuri mai adaugam pe lista?😀

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

2 responses »

  1. BlocuaNouaGuinee

    blocataru scandalagiu, care bea si urla cand vrea el, ori la nevasta, ori la pereti, ori la rapidisti, isi baga cat il tine gura (sic!) la ore cat mai mici posibil…

    Reply

Leave a Reply

