RSS Feed

alexandra, alexandru si-un tort :)

cam de cand imi aduc aminte, mi-am serbat, intr-un fel sau altul, ziua de nume. nothing fancy, da’ era in grafic. tot cam de cand imi aduc aminte, maica’mea uita mai mereu: ‘ce sa-ti fac daca nu-i cu cruce rosie?’😀 #plm..

cand eram mica mi-as fi dorit sa ma cheme oricum, da’ nu alexandra. habar n-am de ce, da’ ma scotea din sarite. eram multi cu numele asta (n-am facut un research or smth, da’ bag mana-n foc ca-n ’89-’90 sunt muuuulti botezati astfel). si nu-mi placea ca era lung de te plictiseai pana strigai pe careva, era complicat de pronuntat si mai ales, nu prea primeam cadouri – am stabilit ca nu e cu ‘cruce rosie’, da?😀

cand am mai crescut putin a inceput sa-mi displaca si mai tare. de ce? pen’ ca mi-a spus ceva popa ca ‘alexandra’ e de fapt nume de baiat sau asa ceva.. mvai, ce m-am mai suparat.. de parca n-as fi fost eu suficient de baietoasa, mai venea si ‘nea caisa asta sa suceasca cutitu’-n rana. not cool, man, not cool..

wiki zice ca ‘numele alexandru reproduce vechiul nume persan aleksandros. in grecia antica, cea mai veche atestare provine din iliada, aleksandros fiind un alt nume al lui paris, fiul regelui priam. femininul aleksandra apare prima data in descrierea eladei a lui pausanias, ca supranume pentru casandra, sora lui paris. 
aleksandros este considerat un nume compus din verbul grecesc alexo- a apara, a proteja si andros, forma de genitiv a substantivului aner – barbat, om, element frecvent in onomastica greaca. asadar, semnificatia numelui alexandru ar fi care ii apara pe oameni.’ 

si-acum, cireasa de pe tort: despre alexandra se crede ca este puternica, ambitioasa si curajoasa. – my ass! partenerul ei de viata trebuie sa fie la inaltime!clar! macar 180! :)) stie sa fructifice sansele care i se ofera si poate face cariera in domenii precum finante, justitie, audiovizual, jurnalism sau sport. – ar trebui sa ma reprofilez..🙂

una peste alta, aseara am facut un tort.🙂

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

6 responses »

  1. super taree:))) apropo la multi ani sa traiesti cu numele! da si eu sunt in 89 si nu mia placut niciodata numele meu:(

    Reply
  2. “180…. macar…!” nici tortul nu pare sa aiba etaje si cu toate astea – evident ca este gustos, NESUPRAETAJAT! La multi ani🙂

    Reply
  3. Pingback: tort. pen’ ca pot. :) « eu când vreau să gătesc gătesc

  4. Pingback: tort. pen’ ca pot. :) « Alexandra Blaş

Leave a Reply

