RSS Feed

de ce refuz sa vad ultima parte din harry potter

Posted on

postarea asta-i pentru ca m-am uitat aseara la talismanele mortii, prima parte.

despre pasiunea mea pentru harry potter am mai scris si cu alta ocazie. spuneam atunci ca aveam vreo doispe ani cand am descoperit lumea plina de magie pe care mi-o imaginam liber in capsorul meu. gresit: pentru postarea asta m-am documentat corespunzator si astfel am descoperit ca primul volum din harry potter a aparut in ’97. voi mai stiti ce faceati atunci? eu aveam opt ani. eram un copil vesel, sanatos, cu chef de joaca si cu o imaginatie la fel de bogata ca si acum. in anul 2000 mi-am facut permis la biblioteca municipala onesti si-am pus mana pe primele trei volume din seria harry potter. le-am citit pe toate in doua zile, era fascinant.

in aceeasi vacanta (de vara) am venit la bucuresti. cu trenul. tentatia de a alerga spre un peron cu gandul de a intra in alta lume, eventual cea pe care mi-o imaginam eu, a fost foarte, foarte mare. tot la bucuresti am vazut pentru prima data filmul, harry potter si piatra filosofala. era fascinant, dar nu se compara cu ce-mi imaginam eu cu fiecare rand pe care-l citisem.  am si jucat harry potter. da! si eu si tata. si era ca-n carte, ca-n film. era perfect. si uite-asa mai trecea un an, mai aparea un volum, un film, un joc si iar un an. si-mi traiam copilaria cu harry&co. si nu ma deranja deloc. si-au trecut ani, multi; vreo 10 – 12. si eu tot cu harry potter.

acum am 23 de ani, am crescut si am aceeasi imaginatie bogata pe care o aveam si la 10 ani. am inceput sa am pretentii de om serios, matur, da’i greu. mi-am propus sa-mi cresc copiii cu harry potter, exact cum am facut-o eu: cu cartile, filmele, pulovere si fulare in culorile casei cercetasilor, gogosi cu dovleac si poate doar bunica sa mai stie cu ce am batut-o la cap.🙂 pe de alta parte, simt ca inca nu mi-am incheiat socotelile cu copilaria. refuz cu o incapatanare de care n-am mai dat dovada pana acum sa vad ultima parte a filmului. stiu, am citit cartea, da’ nu se pune. daca ma uit, am senzatia ca o sa-mi inchei socotelile cu copilaria. si se pare ca nu prea vreau.

copilaria alaturi de harry potter a fost minunata si da, m-a invatat lucruri: despre prietenie, despre adevar, despre lucruri marunte da’ foarte speciale. nu stiu in ce masura sunteti de acord cu mine, dar mi-as dori ca generatiile tinere sa creasca cum am crescut eu, marcata de niste personaje minunate pe care nu le voi uita niciodata. eu am facut parte dintre cei mai norocosi. de ce spun asta? pentru ca am aflat un lucru socant: suntem tara cu cea mai ridicata rata a deceselor la copiii cu varsta de pana in 5 ani, din uniunea europeana, cu o medie a mortalitatii infantile de peste doua ori mai mare fata de celelalte tari. in fiecare an, in tara noastra mor peste 2000 de copii cu varsta pana intr-un an. 

avand ca obiectiv reducerea mortalitatii infantile si imbunatatirea sanatatii si calitatii vietii copiilor romani cu varsta intre 0-5 ani, campania desfasurata de catre organizatia salvati copiii cuprinde actiuni de informare si educare a a viitoarelor mame  si a comunitatilor cu rate mari de deces in randul copiilor, asigurarea unei alimentatii sanatoase (suplimente nutritionale) femeilor gravide si copiilor cu varsta pana in 5 ani si dotarea maternitatilor cu echipamente performante.

biochefarm international va contribui la programul “fiecare copil conteaza“ donand in produse organizatiei salvati copiii un procent din contravaloarea suzetelor vandute,  oferind, astfel, posibilitatea tuturor celor care vor achizitiona suzete inscriptionate cu logo-ul salvati copiii,  sa sustina activ reducerea mortalitatii in randul copiilor. suzetele vor fi pe piata, la vanzare, incepand cu data de 1 aprilie 2012.’ suzetele despre care ati citit sunt suzetele nuk, poate unii dintre voi le stiti. daca nu, va puteti informa despre ele aici si puteti fi la curent cu ultimele stiri aici.

eu am inteles ca fiecare copil conteaza! si va invit si pe voi sa ne impartasiti amintiri din copilarie!

*o campanie blogal initiative!

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

Leave a Reply

