RSS Feed

studiile si mamele

Posted on

sau studiile si mama mea.

in urma cu vreun an si jumatate primesc un telefon de la mama:

– neata!

– neata, zic.. ce faci?

– bine.. lasa asta. auzi, tu n-ai vrea sa studiezi afara?

– paaai..

– pai da. in danemarca, in norvegia sau unde vrei tu. n-ai vrea?

– nu m-am gandit la asta..

– de ce nu vrei? sa te interesezi. eu am vorbit cu x-uleasa si fi’su s-a inscris si e foarte tare si ar fi bine sa te interesezi!

– da, mama…

– stai ca mi-am notat si site-ul. ia si noteaza si ma suni cand intri.

– bine, mama…

restul e poveste… pe mine nu m-a interesat, ea s-a lasat pagubasa. daca eu nu-s adepta studiilor internationale, nu inseamna ca am ceva cu ele. doar ca, spre deosebire de alti cunoscuti ai mei (nu-mi place sa vorbesc in necunostinta de cauza) eu nu ma pot desparti de locurile in care am trait si de cei langa care am facut-o; cel putin nu acum. cea mai buna prietena a mea se plimba de vreo doi ani de zile dintr-o tara in alta. nu stiu cum poate, dar pentru asta o respect mai mult. e hotarata si stie foarte clar ce vrea, iar pentru toate acestea a fost dispusa sa sacrifice multe. si nu se plange (des).🙂

integrarea in ue se traduce si prin posibilitatea de a invata la universitati de prestigiu pe bani mai putini decat pana acum, iar in anumite cazuri chiar mai ieftin decat in tara. universitatile europene ii asteapta de-acum pe studentii romani la fel ca si pe cei straini. studentul roman, in calitate de cetatean european, va putea merge la facultatile din ue ca orice student din tarile respective. chiar si gratuit; asta insa cu conditia sa reuseasca sa ocupe un loc bugetat. studentii din romania au pareri impartite despre studiile in strainatate: unii se gandesc la partea financiara, in mod deosebit la chiriile scumpe de afara. altii se desumfla, ca si mine, cand vine vorba de despartirea de familie si de cei apropiati. altii sunt de parere ca studiile europene nu difera cu mult de studiile pe care le-ar putea face in tara. iar altii pleaca fara sa sclipeasca.

promit ca incerc sa revin cu pareri din perspectiva celor care au studiat sau inca studiaza afara si o sa incerc sa dezvolt partea cu avantaje si dezavantaje. pana atunci insa, va anunt ca in martie se intampla (din nou) targul international de universitati RIUF. ca si in anii trecuti, acolo veti primi o sumedenie de informatii care va vor ajuta in alegerea universitatii care vi se potriveste cel mai bine.

targul international de universitati RIUF va avea loc pe 17-18 martie la sala palatului in bucuresti, pe 20 martie la CRAFT in timisoara si pe 22 martie la hotel unirea in iasi. go take a look!

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

One response »

  1. Pingback: Momente de criza :) « sweetlovebitterlove

Leave a Reply

