RSS Feed

care-i treaba cu ‘nu’-ul asta

… si de ce se insista atat de mult pe el?

cand si de ce sa / sa nu spui ‘nu’ vsnu trebuia…’

si sa incepem, zic, cu partea a doua, cea cu ‘nu trebuia…’. cu totii avem (cel putin) un prieten caruia ne plangem si care, la randul sau, ne asculta tacut si ne imbarbateaza in cel mai bland mod posibil. farati-am spus eu’, ‘nu conteaza, oricum era un fraier’, ‘las’ ca gasesti maine altul’, ‘plangi ca proasta!’ ci cuplangi puiule, ca trece‘, ‘ma duc sa iau vin si tigari. vrei si ciocolata?’, ‘ok, inteleg ca suferi, dar mai schimba naibii playlistul. damien rice nu-i o solutie!’, ‘nu te mai baga in mine, ca tu te gandesti la cutarescu!’ si medicamentul minune ‘hai in fire si-ti trece macar pana maine cand te trezesti din betie!’. asa-i?

dar, asa cum toti avem acel (macar) un prieten de care vorbeam mai sus, cu siguranta cu totii avem (cel putin) cateva persoane in jurul nostru carora le place sa faca morala. stim despre ce vorbim, nu? aia care nu fac nimic pentru ca nu au curaj, pentru ca nu au timp, pentru ca le e frica, pentru ca nu le pasa, pentru ca au alte prioritati, pentru ca ‘nimic pe lumea asta nu-i sigur’, pentru ca nu s-au gandit suficient, pentru ca nu stiu daca-i bine sau nu, pentru ca nu vor, pentru ca nu era momentul potrivit! si astia care nu fac nimic cu viata lor sunt, in mod evident (si de inteles) preocupati de viata celor care chiar au o viata. si si-o traiesc. si de la oameni de genul celor descrisi mai sus primesc remarci de-ti sta mintea; sau imi sta mie, am stabilit ca eu nu-s ca majoritatea, da?🙂

de departe cea mai imbecila intrebare pe care pot sa mi-o puna genul acesta de oameni e: ‘si acum nu-ti pare rau?‘. nu, nu-mi pare! serios acum, chiar nu vi se pare de cacat sa facem toti lucruri pentru ca mai tarziu sa ne para rau ca le-am facut? daca vi se pare normal, sa le faceti voi in continuare. in stransa competitie cu intrebarea cu ‘nu-ti pare rau?’ se afla urmatoarea: ‘nu crezi ca te-ai cam grabit?’ s-o lamurim si pe asta. mi se reproseaza (des) ca n-am rabdare. si-i adevarat, in cea mai mare parte. si justificat, cel putin din punctul meu de vedere (macar eu sa ma sustin, nu?). cum sa-mi zici sa am rabdare, pe timpul meu, care oricum trece repede si e ocupat cu multe altele? de ce sa am rabdare, sa pierd timp nefacand nimic (ca pana la urma, pentru mine a avea rabdare e echivalentul lui ‘acum stai si astepti si vezi ce se intampla’) cand pot sa folosesc timpul alocat de altii statului degeaba facand o multime de alte lucruri; lucruri care deranjeaza/agaseaza mai mult sau mai putin. pana la urma nu-i obligat nimeni sa ma placa.

de ce sa nu fac ce simt, atunci cand o simt, tocmai pentru ca o simt? de ce sa spun nu doar pentru ca nu stiu daca e un moment potrivit (de parca o sa stiti voi vreodata)? de ce sa-mi para rau ca am avut curajul de a face ceva ce multi dintre voi n-o sa faceti niciodata si anume, sa riscati! se spune ca daca nu risti, nu castigi. dar nu-ti spune nimeni ca o sa castigi daca risti. drept urmare, nici lucrurile nu se intampla intocmai. incercand sa rezum, nu-mi place sa spun nu in situatii care nu stiu unde duc. de ce sa spun nu atunci cand imi doresc foarte mult ceva?

eu mi-am pastrat nu-urile pentru situatiile in care m-ai scos din sarite o data si bine sau in mod repetat pana m-ai facut sa vreau sa te ocolesc pe strada si sa nu-ti raspund la telefon (sau pe facebook, aviz amatorilor). nu-uri mai am pentru atunci cand, dupa ce m-ai ranit, ti-am zis ca plec si nu ma mai intorc; si nu m-am mai intors. si nici pe tine nu te-am mai primit. nu-uri am si cand nu vreau sa renunt, desi nu e usor; da’ deloc! alte nu-uri: nu ciocolatei albe. nu apei plate. nu trandafirilor. nu trezitului de dimineata! nu iernii. nu zilelor de luni. nu antiperspirantelor care pateaza. si nu mi-e frica de bau-bau!

 

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

One response »

  1. 🙂 punct ochit, punct lovit.

    Reply

Leave a Reply

