RSS Feed

radacini ardelenesti

respectiv mosteniri de la bunicu’🙂

la targu mures n-am mai fost de nu-mi aduc aminte cand… dar imi amintesc totusi ca era frumos. plecam cu bunicu si bunica, cu masina sau cu trenul si ne duceam la bunica batrana (strabunica) si la fratii lui bunicu. stiu ca era liniste si, copil fiind nu prea-mi placea; iar acum tanjesc dupa linistea de acolo. iar ceasul cu flori mi-a ramas proaspat in minte, la fel si apusurile de pe balconul strabunicii. si viermele gasit intr-o ciocolata laura🙂

de cand ma stiu, bunica-mea mi-a zis (cu multa mandrie in glas) ca am picioare ‘blajesti’, adica din partea lu’ bunicu. mica fiind, imi era cam perpendicular ce insemna asta, mai ales ca pana pe la 8-9 ani aveam niste picioare in x de ma minunez si acum uitandu-ma la poze. de cativa ani insa, tot primesc laude; si acum inteleg mandria bunica’mii.🙂

tot din partea lui bunicu cred ca am mostenit si pasiunea pentru mancarurile condimentate, respectiv picante, de te-apuca sughitul la masa. si ca sa ramanem la masa, tot de acolo cred ca mi se trage si placerea de a savura un fel de mancare indelung. (urasc sa mananc pe fuga, prefer sa sar o masa daca n-am suficient timp sa ma bucur de ea).

tot din categoria ‘tipic ardelenesc’ (cred ca) face parte si stilul meu de a lasa lucrurile in voia lor, de a nu ma agita decat cand chiar nu se mai poate, intelegeti despre ce vorbesc? despre o placuta durere-n cur in legatura cu unele si altele din cand in cand (desi asta nu cred ca tine de ‘radacini’). nevoia de a nu face ceva exact atunci cand trebuie, de a ‘fi indisponibila’ atunci cand e mai mare nevoie de mine and so on and so far…

am gasit niste mituri despre ardeleni si-am zis sa vad unde, cat si daca ma incadrez. sa vedem:

de ardeleni se zice ca-s domoli..inceti la minte..ca vorbesc leneeees si apasat  – serios, pot sa accept orice critica, dar sa nu-mi spuna cineva ca sunt inceata la minte; prietenii apropiati pot confirma oricand viteza mea de reactie🙂

da, suntem calmi.. ne cam intelegem asa intre noi – calma?! si putin cu tenta pacifista chiar🙂 dar si cand iese la iveala partea moldoveneasca, sa vezi atunci muiere apriga!

ardelenii au cele mai proaste drumuri din tara – de unde stiu? ei n-au plecat niciodata din ardeal??

ardelenii ii trateaza de sus pe toti cei care nu sunt ardeleni – cred ca de aici mi se trag conflictele interioare…

ardelenii nu-si recunosc necunoasterea – necunoastere?? ce-i aia?🙂

ardelenii nu-si recunosc problemele – si eu care credeam ca asta-i problema care mi se trage din partea moldoveneasca🙂

ardelenii le stiu pe toate – ca si moldovenii, de altfel🙂

ardelenii nu raspund cu ‘da’ sau ‘nu’, ci cu ‘sa mai vedem, sa mai vorbim’ – asa faceti, ma??

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

5 responses »

  1. asa fac mah, daca vrei sa ii scoti in oras nu-ti zic da sau nu, ci stai sa-mi verific programul :))) si si tot verifica de cateva luni bune :)))

    Reply
  2. “ardelenii nu raspund cu ‘da’ sau ‘nu’, ci cu ‘sa mai vedem, sa mai vorbim’ ”
    ok faza asta e funny ca ma regasesc😀 :)))) la mine se stie ca atunci cand nu stiu ce sa raspund … dau un raspuns vag:) si anume …”pai vedem…vorbim”😀.Hmm oi fi si eu ardeleanca ?
    Cat despre tine ? numai lenes nu vorbesti :)) bine ca ai si samanta de moldoveanca ….ca atunci cand te enervezi si urlii, sa nu te inteleaga nimeni :*

    Reply
  3. da.You’re the perfect example🙂 de fapt esti doar exemplu …ca perfecta nu prea esti :))) da eu tot te iubesc:* .Hai nani si bafta maine

    Reply

Leave a Reply

