RSS Feed

if the writing is honest it cannot be separated from the man who wrote it. — Tennessee Williams

astfel, cred ca am inteles de ce unii oameni ‘comunica‘, uneori, in alta limba decat cea pe care o vorbesc in mod normal – cred ca doare mai putin; cel putin asa suna. o insiruire de cuvinte care, citita in alta limba, te pune in prima faza pe ganduri si aceeasi insiruire trantita pe limba noastra raneste din prima; violent. sau poate mi se pare doar mie ca suna mai bland, pentru ca eu am timp sa ma gandesc. si o fac atunci cand intr-adevar imi pasa. poate veti spune ‘nu conteaza, oricum transmite acelasi lucru’. da, dar mai bland, mai sensibil. e ca o veste proasta ambalata frumos, cu grija si, desi menita sa raneasca (de la caz la caz), o face cu mai putina brutalitate. in cazul de fata, poate persoana care a facut-o a vrut sa raneasca mai putin, stiind care ar putea fi urmarile. sau asta imi place mie sa cred, sa pot dormi linistita noaptea; pentru ca nu toti oamenii sunt rai (dar asta am lamurit-o in alta postare). sau ar putea sa fie o persoana lasa, careia nu-i pasa, care nu merita un scuipat (s-avem pardon, astea-s deja cazuri exceptionale cu care vreau sa cred ca n-am avut de-a face si n-o sa am, cel putin nu pana nu fac rost de-un mecanism de aparare).

pentru ca se leaga cu ce am scris mai sus, as avea nevoie de o informatie; una vitala, zic: care-i treaba cu mecanismele astea de aparare? te nasti cu ele sau poti sa le cumperi de undeva? as vrea sa comand si eu unul. al meu, daca l-am avut vreodata, s-a stricat de ceva vreme. cred ca stiu si cand, dar e demult, eram copil. da’ unul bun, care sa functioneze macar la jumatate din capacitatea cu care functioneaza la altii (pe verificate!). revenind, care-i treaba cu mecanismele de aparare? va intreb pe voi, care le-aveti. le folositi? daca da, cum? ajuta? daca da, in ce fel? care mai e farmecul daca asa-zisul mecanism face toata treaba pentru voi? mai merita? daca stau bine si ma gandesc, nu-l vreau. vreau sa fiu om in fiecare secunda a vietii, sa ma bucur atunci cand am de ce, sa ma supar cand am pe cine, sa traiesc fiecare emotie fara sa-mi fie frica ca se vede. dar asa gandesc eu..

sarind putin din schema, pe langa (deja) celebrul ‘it’s not us, it’s them!‘, un clasic in viata (aici e partea in care ii fac cu ochiul) mi-a spus: ‘bai! te-ai culcat cu el! ar trebui sa poti sa-i dai un telefon sa te lamuresti! sa lamuresti macar chestiile care il privesc, nu toate ale tale!‘. asta e partea in care imi dau seama (anustiucataoara) ca eu n-am mecanism de aparare. at all. überhaupt. canci mecanism!!! (pardon) dar cum am spus, sa-l ia naiba de mecanism, n-am nevoie sa-mi rezolve treburile ‘murdare’, pot si singura; mai greu, dar pot. si tot aici imi dau seama (anustiucataoara) ca nu mi-a placut niciodata sa dau sau sa cer explicatii si nici n-o sa incep de acum. mi se pare, in primul rand, de cacat (pardon, din nou) si apoi, daca cineva ar fi vrut sa-mi spuna mai multe, mi-ar fi spus si fara sa fie nevoie sa intreb eu (pe verificate si aici). astfel, oricat de mult mi-as dori sa stiu ‘de ce?’, pe atat de mult urasc sa intreb.

care e de fapt rostul postarii? habar n-am, poate-l gasiti voi. eu am scris, in primul rand, pentru ca-i prea tarziu sa gatesc. si pentru ca ea se saturase de mine la telefon🙂 si pentru ca nu inteleg. zau! ce nu inteleg? ca sunt oameni care nu sunt ca mine (stiu, va trebui sa accept asta, eventually). nu inteleg de ce mint oamenii, de ce profita, de ce se ascund, de ce nu-si asuma chestii, de ce nu risca, de ce nu fac comparatii, de ce nu dau doi bani pe alti oameni, de ce-mi strica socotelile, de ce-mi ies in cale brusc, pentru a se da la o parte la fel, de ce nu mi se indeplinesc dorinte, de ce mereu trebuie sa existe unul din doi caruia sa nu-i fie bine, de ce nu mi se explica lucruri atunci cand mi se cuvin (fara sa cer), eternul ‘de ce mi se intampla mie toate’ si multe altele care n-au legatura cu subiectul discutiei.

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

8 responses »

  1. mie chestia asta, cu vestile proaste ambalate in limba straina, nu mi se pare ca e pentru protectia receptorului. de fiecare data cand am primit un mesaj dintr-asta, reactia mea a fost: “uite-l si pe asta/asta, daca ii pasa suficient macar imi frangea inima pe limba mea”. e un mecanism de aparare/detasare al celui care trimite. si mai spune despre el/ea ca a vazut prea multe filme americane. poate nu e asa romantat cum vedem in filme, dar fa-ma cioburi in limba mea si folosind cuvintele tale, nu clisee din rom-comuri. macar gaseste unul fratuzesc sau in limba lui shakespeare. denota un pic de efort.

    Reply
  2. hmmm mecanismele de aparare te nasti cu unele ….si dezvolti altele.Nu ti ( te ) teme🙂 you’ll be fine …( ce e drept … ai sa fi ok in momentul in care realizezi ca de fapt ….nu merita) .Poate am fost rea… dar sincer o zic iar : nu merita. Toate ca toate…. trebuie sa inveti sa te protejezi un pic🙂 am sa te ajut …doar esti BB meu : ) ai un pup mare din partea mea ….si un litru de cafea (cand vin in Bucuresti)

    Reply
  3. Adu cu incredere. I might need it :)))

    Reply
  4. Pingback: sa-mi vorbiti despre regrete « eucandvreausascriuscriu

  5. Pingback: cum spune si stef, « eucandvreausascriuscriu

Leave a Reply

