RSS Feed

Better late than never

dupa mai bine de jumatate de an mi-am adus aminte ca am terminat cu harry potter si n-am vorbit scris despre Harry Potter asta. sa fim intelesi de la bun inceput, relatia mea cu seria harry potter a fost de lunga durata, zece ani, am stiut tot unul despre celalalt. facand un calcul matematic usor, realizez ca acum zece ani aveam doispe. doispe ani. ce stiam eu la doispe ani?

harry potter&co m-au vrajit si m-au tinut hipnotizata zece ani de zile. zece ani in care am citit toate cartile, am jucat primele trei aparitii, am avut parfumul ‘harry potter’, fular, caciula si pulover in culorile ‘casei cercetasilor’, am vazut filmele, de nenumarate ori si imi tot promit ca-mi iau un weekend liber de la handbal si fac un maraton de vineri pana duminica in care respir, mananc si fumez ‘harry potter’. dar tot raman cu promisiunea. de ce? pentru ca n-am vazut partea a doua a ultimei parti din serie.

am citit cartea cu vreo doua-trei luni inainte, am auzit ca filmul nu-i ca, pardon, cartea si-am refuzat sa ma uit. am refuzat pentru ca imi amintesc weekend-ul in care aveam de invatat pentru vreo patru restante iar eu am stat cu ochii-n carte inclusiv cand invarteam in oalele cu mancare. si-am plans de doua ori. am plans invartind in niste paste atunci cand am crezut ca harry a murit; da’ sa ne-ntelegem: am plans. adica plans sanatos, nu smoircaiala. cu sughituri, cu greutate in respiratie, cu sunete (spre urlete) ciudate, lacrimi innodate-n barba, mucozitati in servetele si asezat in fund pe gresie. mi-au trebuit vreo cinci minute si-o tigara sa ma calmez si sa pun din nou mana pe carte, in vederea descoperirii marelui final. mai aveam maxim douazeci de pagini. ma uitam cu regret la cele cinci, sase sute cate fusesera cu o zi inainte. parca nu vroiam s-o termin. stiam ca va fi greu. mi-am facut curaj, am tras adanc aer in piept, mi-am inchis telefonul (pentru ca nimeni n-avea voie sa-mi strice momentul) si randuri au inceput sa curga in fata ochilor mei. si pe masura ce citeam, simteam cum relatia din mine si ei se apropie de final. si-mi parea asa rau. si parca nu vroiam sa ne despartim, dar eram in acelasi timp curioasa de ce va fi dupa el. apoi ma gandeam din nou la cei zece ani petrecuti impreuna si-mi lacrimau ochii. si tot asa pana am terminat. am terminat cartea si-am terminat-o si cu hogwartsu’ si tot ce tinea de el. ei, sa vezi atunci drama. daca imi amintesc bine, am sunat-o si pe mama sa-i povestesc, asa greu mi-a fost.

revenind de unde am plecat (oricum nu mai stiti, va spun eu), de ce nu vreau sa vad filmul? din cel putin doua motive; atat am deslusit pana acum. primul: pentru ca am auzit de la prieteni in care am incredere cand vine vorba de aprecierea unui film ca-i cam de cacat. comparativ cu cartea, sa ne intelegem. si n-as vrea sa injur de nervi juma’ de an ca n-a iesit filmul cum am citit eu in carte. cat despre al doilea motiv, cred ca vizionarea filmului ar duce la ruptura sigura dintre mine si ei. ar pune punct si eu nu m-as mai gandi la asta si alta data. or mai fi si alte motive, dar nu le miros eu; guys, feel free to share.

in incheiere, mie-mi pare al naibii de rau ca noi n-am avut un hogwarts la onesti. sau un severus plesneala. nu mancam bomboane cu aroma de varza si alte cele (de care nu vreau sa pomenesc, ca tocmai mi-am pregatit niste clatite. da! la doispe jumate noaptea!), nu invatam vraji noi. am avut in schimb carti la fel de ‘consistente’ ca ale lor, ore de chimie in care (cred ca) am pus mana pe niste substante (s-a intamplat o data sau de doua ori in opt ani), colegi mai rai decat malfoy si un fel de vincent crabe in liceu.

poza este facuta asta vara pe strazile lisabonei

About The Foodie

Full-time chef, part-time whimper

One response »

  1. Pingback: de ce refuz sa vad ultima parte din harry potter « eucandvreausascriuscriu

Leave a Reply

